Dyslexie Materialen                                                                       WINKEL 
 
                                                                                                                                                                                                                         Workshop Muziek en Dyslexie
 
Sinds 1996 ben ik ge´nteresseerd geraakt in Dyslexie. 
Edu-kinesioloog en psycholoog Pieter Wielinga nam contact met mij op met de vraag om hem te helpen bij zijn onderzoek naar in hoeverre muziekleerlingen last kunnen hebben van hun co÷rdinatie bij het musiceren.  
Van hem leerde ik mijn eerste edu-kinesiologische oefeningen en sindsdien ben ik nieuwsgierig geworden naar het fenomeen dyslexie.
Gaandeweg ben ik mijn eigen onderzoek gestart, heb veel boeken en onderzoeken gelezen over dit onderwerp en heb met verschillende specialisten op dit gebied gesproken. 
 
In 2000 ben ik begonnen met het ontwikkelen van mijn eerste Dyslexie materialen: Rhythmicals ®, dit is later uitgeven als Rhythmicals Deel 1,
een werkboek en ritme materialen.
Vervolgens maakte ik de Melodicals ®. De werkboeken, 2015, en materialen zijn bedoeld als hulp om leerlingen te leren notenlezen op een leuke manier. 


In 2015 ben ik begonnen met de Co÷rdinatie Kaarten waarbij ik alle kennis heb samengevoegd in speelse en uitdagende oefeningen.

Ze zijn voor iedereen geschikt.

 

Een goede samenwerking van beide hersenhelften heb je bij veel dingen nodig zoals bij:

* het spelen op een muziekinstrument,

* het goed kunnen concentreren

* sport,

* lezen, schrijven en rekenen,

* om te onthouden; geheugen

* het spreken; afasie

   

Vooral mensen met Dyslexie en Beelddenkers hebben veel last van een goede samenwerking tussen de beide hersenhelften


Problemen met het spelen op een muziekinstrument kunnen zijn:

* spelen met de "verkeerde" hand

* oog-hand co÷rdinatie

* geheugen

* concentratie

* noten "doorelkaar halen" , verkeerd benoemen: zoals de d=b enz


De co÷rdinatie materialen, de Rhythmicals ®, de oefeningen op het Schuifbord en het Meskerbord stimuleren de samenwerking tussen de beide hersenhelften!

De oefeningen op het Schuifbord stimuleren ook de oog-hand co÷rdinatie. 

 

 

 

 

UA-40729295-1